شهروند در راستای رسالت روزنامه‌نگاری خود تصمیم به برگزاری یک مناظره بین اعضای کارزار تغییر و بازسازی کنگره ایرانیان و مخالفان این کارزار گرفت . ایمیلی برای این دوستان ارسال شد که در راستای شفافیت و با رضایت آنها در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد:

آقای بهرنگ رهبری گرامی،

از دعوت‌تان به مناظره سپاسگزارم. همین‌طور از توضیح این نکته که پاسخ به این دعوت را به آگاهی همگان خواهید رسانید. امیدوارم این آگاهی‌رسانی شامل متن کامل پاسخ باشد.

همان‌طور که پیش از این، حضوری برای‌تان توضیح دادم، توان کارزار تغییر و بازسازی بسیار محدود است و ما به جد می‌خواهیم این توان را تنها در زمینه مقابله با همسویان جمهوری اسلامی به‌کار ببریم. تلاش ما بر این است که با کمک جامعه ایرانی-کانادایی و از راه‌های قانونی، هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا را به دست افرادی بسپاریم که از این نهاد به عنوان ابزاری برای همسویی با منافع جمهوری اسلامی یا برای سرنگونی این رژیم استفاده نکنند. همان‌طور که در گفتگو با شهروند هم عنوان کردم، این هر دو شیوه تنها به تضعیف و از بین رفتن این نهاد مهم جامعه ایرانی-کانادایی منتهی خواهد گردید. ما تنها در فعالیت‌هایی شرکت می‌کنیم که مستقیما به این هدف کمک نمایند.  به این دلیل، ضمن سپاس دوباره از دعوت شهروند، از حضور در این مناظره عذر می‌خواهم.

ما همسویان جمهوری اسلامی را تنها مخالفین کارزار می‌دانیم. امیدوارم دیگران هم زمانی که تصمیم به انتخاب گرفتند در کنار ما و رو در روی همسویان ج.ا. بایستند.

بین کارزار و همسویان، جای سومی برای ایستادن باقی نمانده است.

با احترام، شهرام تابع محمدی