زیمر: برای افزایش کیفیت زندگی سالمندان، سیستم آموزشی و خدمات درمانی همواره می کوشم

دیوید زیمر از سیاستمداران کانادایی است که سالها در صحنه ی سیاست انتاریو فعالیت دارد. او ۷ اپریل ۱۹۴۴ در کیچینر انتاریو به دنیا آمد. در رشته حقوق تحصیل کرد و سابقه همکاری با موسسه ى حقوقى LeDrew  Laishley Reed  دارد و همچنین در  Law Society’s Bar Admission Course سابقه ی تدریس دارد. سایر مسئولیت هاى او عبارت بوده از :

مدیر موسسه ى Humane Society ، رئیس مجمع آلزایمر کانادا و عضو هیئت مدیره ى Toronto Community Housing Corporation (که مسئول ساخت خانه هاى دولتى را برعهده دارد).

او به خاطر خدمات اجتماعى داوطلبانه در منطقه ى Willowdale از سوی شهر نورت یورک برنده ی جایزه ی General local  Hero  شده است.

زیمر همچنین به علت تلاش هایى که در جهت رفرم در هیئت مدیره شهرداری انتاریو انجام داده و نیز به علت فعالیت در برنامه ای که باعث خودمختارى بیشتر شهرتورنتو شده، شناخته شده است.

دیوید زیمر از سال ۲۰۰۳ با شکست کاندیدای محافظه کار در حوزه ی ویلودیل وارد مجلس انتاریو شد و در کابینه ی خانم کاتلین وین به سمت وزیر امور بومیان خدمت می کند.

گفت وگوی کوتاه زیر با ایشان به مناسبت انتخابات استانی پیش رو انجام شده است.

آقای زیمر، شما چه مدت مسئولیت منطقه ى ویلودیل را عهده دار بوده اید؟

ـ مفتخرم که از سال ٢٠٠٣ مشغول به خدمت در این منطقه بوده ام. اینجاب شاهد رشد این منطقه از نظر اقتصادی و فرهنگی در این مدت بوده ام. از آنجایی که ویلودیل یکی از سرزنده ترین مناطق بوده و یکی از بالاترین رشدها را در این استان داشته است، افراد زیادی تمایل به سکونت در این منطقه پیدا کرده اند.

اقدامات مهم حزب لیبرال  براى جوانان چیست؟

ـ دولت براى تمامى جوانان ٢۵ سال و زیر ٢۵ سال داروهاى نسخه اى را رایگان کرده است.

در دادن وام هاى دانشجویى OSAP دست و دلبازی بیشتری صورت گرفته به طوری که حدود یک سوم دانشجویان شاغل به تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها را پوشش می دهد و تقریبا تمام دانشجویانی که مشمول این وام می شوند، مشمول دریافت Grant Funding  هم می شوند(پولی که نیاز به بازپرداخت آن وجود ندارد). برنامه ی ما برداشت موانع مالی برای تحصیلات عالیه و کم هزینه کردن تحصیلات پس از دبیرستان با هدف ایجاد شغل و رشد اقتصادی جامعه و کمک به زندگی روزمره ی مردم می باشد.

حزب لیبرال  در جهت افزایش رفاه سالمندان  چه اقداماتی انجام داده است؟

ـ بهداشت و سلامت سالمندان از اولویت های ما است. خواسته ی ما زندگی فعال و توام با سلامتی برای سالمندان است. با افزایش رشد تعداد سالمندان در استان انتاریو ما به تلاش های خود برای مراقبت از سالمندان و بهبود و توسعه ی خدمات حیاتی برای آنان ادامه می دهیم. یکی از این اقدامات رایگان کردن داروهای نسخه ای برای افراد ۶۵ سال به بالا از طریق برنامه ی OHIP+ می باشد. اقدام دیگر کاهش هزینه ی تعمیر و نگهداری (maintenance) خانه هایی است که توسط سالمندان ۷۵ سال به بالا اداره می شود به میزان ۷۵۰ دلار در سال. افزایش ۲۰۸ میلیون ساعت در خدمات مددکاران و افزایش ۲۸۴هزار ویزیت پرستاری از دیگر اقدامات شایان ذکر است.

همچنین ما متعهد به ایجاد ۳۰۰۰۰ تخت جدید برای مراقبت های طولانی مدت در ده سال آینده می باشیم.

سایر اهداف حزب لیبرال عبارتند از:

*کمک به خانواده ها براى تسهیل و افزایش کیفیت مراقبت از کودکان.

* سرویس نگهدارى رایگان براى کودکان، از سن دو سال و نیم تا پیش دبستانى.

*سرمایه گذارى نوزده میلیارد دلارى براى ساخت و نوسازی بیمارستانها در جهت تسهیل خدمات درمانی به مردم انتاریو و کاهش زمان انتظار برای دریافت این خدمات.

*برنامه ریزى براى ایجاد سى هزار تخت جدید مخصوص مراقبت های طولانی مدت.

شما براى ویلودیل چه کارهارهایى انجام داده اید؟

ـ به عنوان MPP منطقه ى ویلودیل از سال ٢٠٠٣ تاکنون اقدامات زیر انجام شده است:

* تامین هزینه ى مرکز بازپرورى ۴٩ هزار فوت مربعى.

* تامین هزینه ى نوسازى مرکز مراقبت هاى سالمندان نورت یورک جهت تسهیل رفاه سالمندان در منطقه ى ویلودیل.

* تقویت قوانین مربوط به رانندگان متخلف.

* تعیین روزى براى آگاهى رسانى در مورد سوء رفتار با سالمندان(elder abuse awareness day).

چرا شما بهترین گزینه هستید؟

ـ زیرا در طول مدت مسئولیت خود در این منطقه همواره برای افزایش کیفیت زندگی سالمندان، سیستم آموزشی و خدمات درمانی کوشیده ام و به تلاش های خود در این زمینه ها ادامه خواهم داد.